„Pierwsze uczniowskie doświadczenia drogą do wiedzy" to pierwszy projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, do którego nasza szkoła przystąpiła w roku szkolnym 2009/2010. Celem programu było wykrycie, zdefiniowanie i opisanie u każdego ucznia jego szczególnego rodzaju inteligencji według teorii inteligencji wielorakich Howarda Gardnera. W ramach projektu szkoła otrzymała pomoce dydaktyczne oraz dodatkową pulę godzin zajęć pozalekcyjnych. Projekt był realizowany w ciągu trzech lat (corocznie w jednej klasie pierwszej) od 2009 do 2011 roku.
Do projektu wraz ze swoimi klasami przystąpiły już w roku szkolnym 2009/2010 panie Grażyna Dudkowska- Michnik i Ilona Mila. W roku szkolnym 2010/2011 koordynatorem programu została pani Bożena Wąż, która w klasie I b realizowała autorski pomysł nieograniczonego sztywnymi ramami programu nauczania. Dobór najwłaściwszych sposobów oddziaływania na dziecko wynikał ze znajomości profilu inteligencji każdego ucznia, jego zainteresowań i potrzeb. Integralną częścią działań nauczyciela było nawiązanie ścisłej współpracy z rodzicami uczniów.