Opcje widoku
Ikona powiększania tekstu
Powiększ tekst
Ikona pomniejszania tekstu
Pomniejsz tekst
Ikona zmiany kontrastu
Kontrast
Ikona podkreślenie linków
Podkreślenie linków
Odnośnik do Deklaracja dostępności
Deklaracja dostępności
Resetowanie ustawień
Reset

e-legitymacje

e-legitymacje

Procedura wydawania e-legitymacji szkolnej

 

Podstawa prawna:

  1. Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1120)
  2. Ustawa z dnia 16 listopada 2006 roku o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111)

E - Legitymacje szkolne

  1. Pierwsza e-legitymacja szkolna (po przyjęciu dziecka do szkoły) wydawana jest nieodpłatnie. Legitymacja szkolna jest kartą wykonaną z polichlorku winylu (PCV) formatu ID-1. Dokładny opis i wzór karty legitymacji szkolnej znajduje się w załączniku nr 4 do Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 16 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków szkolnych (Dz. U. z 2023 r., poz. 1120).
  2. Ważność e-legitymacji szkolnej opatruje się w miejscu oznaczonym we wzorze hologramem wykonanym w technice 2D/3D, o wskazanych w rozporządzeniu wymiarach. Grubość hologramu ma być na tyle mała, że przy próbie odklejenia ulega on samodestrukcji. Na hologramie widnieje wizerunek orła ustalony dla godła Rzeczypospolitej Polskiej oraz naniesiony w sposób trwały i nieusuwalny rok ważności e-legitymacji.
  3. Sekretariat szkoły prowadzi ewidencję wydanych e-legitymacji szkolnych. Numer e-legitymacji szkolnej odpowiada kolejnemu numerowi ewidencyjnemu w danym roku kalendarzowym.

Wymiana e-legitymacji szkolnej

  1. W legitymacji szkolnej nie dokonuje się skreśleń i poprawek. E-legitymacje zawierające błędy lub omyłki podlegają wymianie za zwrotem dokumentu zawierającego błąd lub omyłkę. Nie pobiera się opłaty za sprostowania w legitymacji szkolnej (zmiana adresu, nazwiska).
  2. W przypadku stwierdzenia błędu lub zmiany danych osobowych ucznia rodzice mogą wystąpić do dyrektora szkoły z wnioskiem o wydanie nowej legitymacji. We wniosku należy podać przyczynę żądania wymiany legitymacji. W przypadku zmiany nazwiska lub adresu należy dostarczyć dokumenty potwierdzające zmianę danych oraz posiadaną legitymację i podpisane aktualne zdjęcie.
  3. Wzór wniosku o wymianę legitymacji szkolnej stanowi załącznik nr 2 do niniejszej procedury - do pobrania w sekretariacie szkoły lub ze strony internetowej. 

     

Stare legitymacje w wersji papierowej

  1. Legitymacje szkolne wydane we wcześniejszych latach w wersji papierowej zachowują ważność do czasu odpowiednio zakończenia przez ucznia kształcenia w szkole.
  2. Ważność  papierowej legitymacji szkolnej potwierdza się w kolejnych latach szkolnych przez umieszczenie daty ważności i małej pieczęci urzędowej szkoły.
  3. W przypadku zagubienia bądź zniszczenia legitymacji papierowej wydawany jest duplikat legitymacji szkolnej w wersji plastikowej i elektronicznej.

Opłaty

 

Opłaty za wydanie duplikatu legitymacji szkolnej oraz świadectwa szkolnego wnosi się na konto bankowe:

Nazwa odbiorcy:

Szkoła Podstawowa nr 42 im. Ziemi Bytomskiej w Bytomiu

Chorzowska 28H

41-902  Bytom

Numer konta:

90 1560 1049 0000 9030 0014 5501 – Velo Bank

Tytułem:

Duplikat legitymacji szkolnej/świadectwa szkolnego - imię i nazwisko

Data dodania: 2025-11-09 12:16:47
Data edycji: 2025-11-09 15:47:07
Ilość wyświetleń: 23

Kalendarz

Nasi Partnerzy

Z  pasji  do  uczenia

zmieniamy  się  dla  Was  na  lepsze  każdego  dnia.

Bądź z nami
Aktualności i informacje
Biuletynu Informacji Publicznej
Biuletynu Informacji Publicznej